На кафедрі екології та природозахисних технологій активно проводиться локальний монiторинг чинних освітніх програм підготовки здобувачів із метою оцінювання якості освітніх послуг і визначення шляхів подальшого удосконалення змісту освітніх програм. 6 лютого 2023 року відбулося чергове засідання членів проєктної групи освітньо-професійної програми «Екологія та охорона навколишнього середовища» за участю викладачів к.т.н., доц., ст. викладача Аблєєвої І. Ю. (гарант освітньої програми), к.т.н., ст. викладача Яхненко О. М., к.т.н., ас. Батальцева Є. В., студ. Русланової Д. Ю. та представника з боку роботодавців - Литвина В. М. Серед запрошених були випускники 2022 року, наразі студенти-магістри групи ТС.м–21: Стеценко Єлизавета Олександрівна, Шалда Олексій Сергійович, Бартош Еліза Юріївна, Боруха Олена Романівна, Кабанець Оксана Сергіївна, Іляшенко Анастасія Олегівна.

У ході зустрічі із випускниками освітньо-професійної програми 101 «Екологія та охорона навколишнього середовища» бакалаврського рівня 2018 року вступу обговорили ролі освітніх компетентностей, програмних результатів навчання, які випускники здобули протягом навчання у подальшому працевлаштуванні; проблеми чи недоліки практичної підготовки за освітньою програмою; пропозиції щодо можливих змін чи варіантів удосконалення освітньої програми; сильні та слабкі сторони освітньої програми. Також у ході зустрічі випускників просили оцінити якість освітньої програми з для удосконалення освітньої програми чи її окремих компонентів, а також якість організації освітнього процесу в цілому.

Єлизавета Стеценко схвалила освітню програму та зауважила, що на зараз складно реалізовувати всі потреби студента, враховуючи сучасний об’єктивний стан, пов'язаний з дефіцитом електроенергії в Україні, спричинений військовими діями Росії проти України, особливостями дистанційного навчання, інколи неможливостями бути присутнім на занятті з причини повітряних тривог.

Віталій Литвин висловив пропозицію щодо включення до освітніх компонентів тем, які б висвітлювали основні проблеми, що виникли в навколишньому середовищі з причини російської агресії проти України, варіанти вирішення цих проблем, механізми визначення і підрахунку збитків, що викликані воєнними діями. Запропонував додати до одного з компонентів навчання таких як «Оцінка впливу на довкілля та екологічне інспектування» чи «Техноекологія» розділ про визначення екологічних наслідків військових дій для різного виду природних ресурсів.

Ірина Аблєєва зауважила, що це доцільна пропозиція і навесні при перегляді і перезатвердженні робочих програм на 2023-2024 н.р. вступу це буде взято до уваги.

Олена Яхненко виступила з пропозицією провести науковий семінар або відкриту лекцію за участі Литвина В.М. для студентів 3–4 курсів та всіх бажаючих, присвячений існуючим практичним напрацюванням визначення екологічних наслідків військових дій для різного виду природних ресурсів. Віталій Литвин погодився з пропозицією і виступив з зустрічною пропозицією провести такий захід у лютому–березні для студентів 3-4 курсів та всіх бажаючих.

Олексій Шалда схвалив існуючу освітню програму і підтримав ідею включення до неї питань про основні проблеми, що виникли в навколишньому середовищі з причини російської агресії, варіанти вирішення цих проблем, механізмів визначення і підрахунку збитків, що викликані воєнними діями.

Анастасія Іляшенко схвалила існуючу освітню програму, але зазначила, що їх навчання прийшлось спочатку на період дворічного карантину з – за Ковід – 19, а надалі на період військової агресії Росії проти України, що зменшило можливість взаємодії, в тому числі позанавчальної, з учасниками навчального процесу та виразила побажання можливостей навчатися в аудиторних умовах, що забезпечить краще формування як Soft skills, так і професійних навичок.

Оксана Кабанець схвалила існуючу освітню програму, зауважила що отриманні знання були корисними і надали допомогу при вступі в магістратуру.

Олена Боруха схвалила існуючу освітню програму і зауважила, що отримані знання надалі допомагають у навчанні на другому магістерському рівні. Також зауважила, що велику роль відігравала практична підготовка, і саме виробничі практики. Практика 1 була більш цікавою, бо стосувалася дослідження екосистем різного рівня і проводилася позааудиторно в природних умовах, практика переддипломна була менш цікава, бо на підприємство не було змоги потрапити і проводилась в онлайн форматі з причини військових дій на території області і країни, але все ж корисною. Наголосила на позитивних рисах практичної підготовки для бакалавра і її подальшої необхідності.

Еліза Бартош схвалила існуючу освітню програму і підтримала попереднього доповідача про цікавість і необхідність саме виробничих практик для закріплення теоретичних навичок. Також виразила вдячність викладачам кафедри за те, що завжди вчасно надавали доступ до будь-якої інформації, активно взаємодіяли зі студентами і допомагали з вирішенням питань, що стосуються навчальної діяльності за будь-яких ситуацій.

Єлизавета Стеценко висловила побажання надалі після закінчення магістратури продовжити навчання в аспірантурі та працювати за спеціальністю, якщо будуть пропозиції від роботодавців.

Члени робочої проєктної групи за результатами зустрічі з випускниками вирішили удосконалити освітню програму шляхом внесення в силабуси освітніх компонентів розділи щодо визначення видів впливу та оцінки наслідків венних дій на навколишнє середовище, а також провести методичний семінар за цією тематикою в найближчий період часу.

Місцезнаходження:

ауд. 115, 1-й поверх, центральний корпус

Телефон: +380 (542) 33-12-05

E-mail: [email protected]

Кафедра екології та природозахисних технологій,

Сумський державний університет,

вул. Харківська, 116,

м. Суми, Україна, 40007.